Jongeren Reis Noorwegen

Reisverslag 1e + 2e dag

Reisverslag 1e + 2e dag

11 juli

Rond 04:00 hebben wij heel het kerkplein wakker gemaakt. We zijn hier met z'n 30e in de 4 bussen gestapt en weggereden. Om 10 uur zijn wij aangekomen bij de grote boot van Color Line. We zijn met diverse groepjes Kiel in geweest. Toen we stonden te wachten om de boot op te gaan, hebben we met z'n allen Amazing Grace gezongen. Na anderhalf uur stil staan mochten we uiteindelijk de boot op, voor onze 18 uur durende reis naar Noorwegen/Oslo.

Na de bagage in de kajuiten te hebben gelegd zijn we op ontdekkingsreis geweest op de Color Magic. Enkele gingen zwemmen in het zwembad, andere gingen tax-free shoppen, weer andere eerst hun slaap inhalen of op het dek zitten. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten in de plaatselijke pizzeria of cafetaria.

12 juli

's Ochtends stond om 08:00 ons uitgebreide buffet klaar. Waar onder andere een Engels ontbijt genuttigd kon worden, met heerlijke vruchten en jus d'orange. Vervolgens hebben we onze kajuiten uitgeruimd en onze spullen gepakt. Rond tien uur ging de intercom dat iedereen zich naar de voertuigen moesten begeven. We konden om half elf de boot afrijden en onze reis vervolgen naar Lensvik.

Onderweg hebben we een heerlijke lunch/picknick genuttigd mede mogelijk gemaakt door Johan Verburg. Bij de plaatselijke McDonalds hebben we onze behoeftes gedaan, waar een bus vol Japanners waren gestrand ze zaten overal.

We hebben hierna onze reis vervolgd met onderwijl schitterende uitzichten over de toendra's van Noorwegen. Ook de eeuwige sneeuw mocht niet ontbreken (of het nog wel eeuwig is).

Ondanks opstoppingen, verliezen van busjes en heeeeeeel veel plaspauzes, zijn we veilig in Lensvik aangekomen! Hier wachtte een heerlijke maaltijd, verzorgd door de plaatselijke familie, op ons.

Tijdens de maaltijd werd een brief van de dames Hardeman voorgelezen en de vele andere mails, waarvoor onze dank.

Groeten,

De jongeren van groep 1!

Cynthia van Heugten

Wat een fantastisch verslag. Geniet ervan en veel plezier. Waar blijven de foto's. We zijn erg benieuwd.

Eveline van Harten

Hallo allemaal

Wat een ervaringen en dit is nog maar het begin. Genieten maar, veel plezier

Bep en Marja

Leuk om jullie te kunnen volgen op deze manier. Het wordt ongetwijfeld een heel mooie ervaring. (ondanks het weer ;-)) Geniet er van!

Hanneke en Michel

Beste allemaal,

Dat is leuk om zo jullie avonturen terug te kunnen lezen.
Nog heel veel plezier en heel veel mooie dagen in deze schitterende omgeving.
We denken aan jullie!

Maurits en Lisette van de Loo

superleuk om jullie zo te volgen. We kijken uit naar de actiefoto's en verslagen. Mooi hoor, die boot. Veel plezier en word maar lekker moe! Wij redden het hier ook prima hoor. Maar we missen Merel wel.... ;-)

Mineke

Geniet nog van de laatste dag. Behouden vaart en goede thuisreis.

Rien en Eveline

Nog even genieten en ja, dan het einde!!!!!!
Wij wensen jullie een hele goede en behouden reis naar ons mooie stadje Rhenen